onsdag 11 december 2013

Lite inspiration. Lite längtan. Lite sjukt.

 

Den här dagen började helt snett efter 04 någon gång. Jag har vaggat lillasyster och
stoppat i henne clementiner och piggelin.
 
Jag har druckit chai med vispad mjölk och nymalen kardemumma och försökt bromsa
mina tankar när dom skenar i väg och jag har lagt undan telefonen mer.
 
Jag har plockat fram ljusstakar i silver som jag ärvt och smort läppar
och längtat lite efter ljummen sommarkväll.
 
Jag har köpt en tomtemössa till storebror, längtat lite efter förkolans luciatåg och
Tant Johannas vackra bild (nederst) blev min inspiration för dagen.
 
Nu önskar jag mig en bättre natt och tänker att torsdag
måste bli en bra dag.

1 kommentar:

  1. Jag önskar dig vackra drömmar, en mjuk morgon och en fin torsdag. Stor kram!

    SvaraRadera