tisdag 15 oktober 2013

Vi drar till Paris, älskling.


Idag firar vi födelsedag här igen!
Eftersom ingenting av det jag hade planerat att köpa fanns... så fanns det liksom
inget annat alternativ än... en resa till Paris! Vi har längtat dit länge nu, alldeles för länge. 
 
Med glittriga macarons och hjärtan på snöre tänkte jag gratulera honom ikväll.
Och sen längtar vi lite till. Och i Maj drar vi till Paris. Nu är det ju jättelångt kvar till Maj,
men precis alla tips är välkomna och speciellt boenden.
 
Nu måste jag dra igång mat och efterrättsfix. Men vi ses snart.... kanske att jag har en liten
överraskning på gång men det berättar jag om nästa gång!
 

9 kommentarer:

  1. Åh...! Lyckliga ni som får längta efter Paris hela kalla vintern! Denna affär får du inte missa när du är där:
    http://popetotrora.blogspot.fi/2013/05/la-droguerie.html !!

    SvaraRadera
  2. Åh! Fint, fint! Och inte helt fel att gå genom vintern med vetskapen om att Paris väntar.

    SvaraRadera
  3. Å Paris... Var där i våras senast - underbar stad! Nu hade vi turen att bo i lägenhet genom kontakter så har inget boendetips men några andra tips:
    - Det går utmärkt att ta sig runt till fots. Vi skippade faktiskt Metro-kort och gick och gick. Får se så mycket av stan.
    - Saint Germain - underbar stadsdel - vår favorit
    - Marais - också himla fint
    - En tur till Versailles, om ni har några dagar på er. Man måste lägga en heldag så kanske inte lönt om man bara har en weekend. Gäller att åka dit tidigt på morgonen för att slippa de värsta köerna.

    /Emma i Gbg

    SvaraRadera
  4. Men HURRA!!! Jag älskar Paris - det är vår stad. Det pirrar i hela mig nu. Å så himla himla härligt!! Det måste vi också göra snart. Weee! Puss på dig finaste Nanna (och vilken bra present!)

    SvaraRadera
  5. Å, vad helt fantastiskt underbart! Paris. Jag älskar Paris! Har massa tips, ja nästan precis hur många som helst... men det kan vi ta en annan gång. När vi kan prata.
    Jag har ju fördelen att jag måste dit på jobb mins en gång varje säsong. Sist jag var där hittade jag också ett makalöst bra boende. Billigt, lagom shabbigt och precis mitt i smeten, jätte nära den där underbara gatan med alla fruktstånden och beläget på en smal gata med massa restauranger, alla jättejätte bra. För jag gillar god mat så det är viktigt. Kommer inte bo någon annan stans från och med nu. Men det är klart, inte så barnvänligt kanske... Har tänkt så många gånger att jag ska göra ett inlägg om mina bästa Paristips och kanske ska jag det nu när bloggen äntligen och väldigt plötsligt vaknade igen....
    KRAAAM!

    SvaraRadera
  6. Åh, Paris i maj - vilken fin present! Tyvärr har jag inga tips att komma med, det var alldeles för längesen jag var där.

    SvaraRadera
  7. Men det var väl en..... bra present!!!!!!!!!!! :)

    SvaraRadera
  8. oh la la! trés belle!
    hade en favoritrestaurang där en gång. och även ett hotell, men det var SÅ länge sen!
    kramar

    SvaraRadera
  9. Åh så underbart - vilken fin present! Älskar ju Paris och var där i våras (har dock inte riktigt hunnit med att blogga om det). Vi bodde i Montmartre (gillade det verkligen) men tycker också mycket om Marais och Saint Germain. Ett tips är att hyra lägenhet, jag och även andra jag känner har fått tag på mysiga och prisvärda lägenheter via den här sidan: http://www.all-paris-apartments.com/ Kram!

    SvaraRadera