fredag 9 augusti 2013

Frukost och kvällstankar.


Varje kväll sätter pappan en deg och varje morgon bakar jag ut den. Så är det just
nu i alla fall och alla verkar lite gladare på morgonen då. Här är receptet på det
enklaste snabbaste brödet.
 
Jag har börjat med kokosvatten igen, mixat med is, banan och kiwi och téet fick jag av
Johanna härom dagen. Jag blir så inspirerad av hennes detox men tänker ändå att...
kanske en annan dag, kanske.
 
På min balkong känns det som höst just nu och jag vet inte om jag ska följa med
eller streta emot. Men jag tänker att invirad i ullkofta, med kvällsté och alla vackra
sommarminnen känns det ganska okej ändå.
 
Veckans vackraste foton finner ni här. Kanske sommarens vackraste till och med. 
Jag tycker i alla fall att det är makalöst fint och mitt hjärta hoppade till lite.
 
Hoppas att du får den finaste av fredagar och helg <3
 


9 kommentarer:

  1. tycker om dina ord som alltid. och bilder..
    ullkoftan låter heller inte helt fel. det börjar närma sig nu. fint ändå, och jag har varit frånvarande ett tag. tror jag kommer åter snart..

    kramar om, Lycke

    SvaraRadera
  2. Vad underbart det låter att ha nybakat bröd varje morgon! Det här måste prövas!

    SvaraRadera
  3. Så bra idé med brödet! När jag slutar jobba på café och få gratis bröd med mig hem så ska det minsann bli mer brödbak här hemma.

    SvaraRadera
  4. Fina tips och vackra bilder Nanna. Njuter av att kika in här! Vilken spännande vecka med finbesök du verkar ha haft. Kram Karin

    SvaraRadera
  5. Vet du? Nu har jag satt en deg, så imorgon blir det nybakt bröd.

    Underbara bilder som alltid!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Så vackert! Du verkar ju vara en sakälskare precis som jag!
    Kram

    SvaraRadera
  7. jag har bakat ett surdegsrecept från samma blogg. har blivit en klassiker...jättegott!
    ska pröva det här nästa gång...

    fint hos dig, alltid.
    kramar

    SvaraRadera
  8. Det vore något! Färskt bröd varje dag :) Och du, tusen tack för vacker känning. Den värmer, det vet du, kram

    SvaraRadera
  9. ooooh. visst vet du att dina bilder är väldigt vackra. visst vet du det!

    SvaraRadera