fredag 5 juli 2013

Snart åker vi bort.

 

 
Ingefärsgodis till kaffet och massor av vatten. Andas djupt och lyft blicken 
en stund när det blir för svårt. Perspektiv på alltihop är viktigt.
 
Alldeles snart blir också pappan ledig och vi åker bort. Jag tänker på städning som
behöver göras. Vad som ska packas. Lite jobb som måste undan.
 
Jag har plockat fram skrivbok och penna för alla tankar som behöver skingras
och jag tänker på alla bra saker som faktiskt händer.
 
Nu ska jag snart få en eftermiddag på stan alldeles för mig själv och sen
middag ute, bara vi, utan barn.
 
Och det sägs att det ska bli soligt och varmt nu. Tänk vad härligt om det
kunde bli så på semestern. Hoppas att du som läser här har fina sommardagar.
Jag tror att det blir en liten paus nu.
 
kram och hej.


3 kommentarer:

  1. fint att åka bort, få lite perspektiv. det fick jag i frankrike, och får jag förmodligen om en vecka i sverige. längtar dit!

    vackra bilder,
    försök att vara snäll mot dig själv, och städa undan dom höga kraven.

    kramar

    SvaraRadera
  2. Önskar dig en fin sommar! Och hoppas att du också får en fin kväll på tu man hand med kärleken!

    SvaraRadera
  3. Hoppas ni får en fantastisk semester och resa! Vi får väl se lite glimtar från den på Instagram, hoppas jag? ;)

    SvaraRadera