tisdag 16 juli 2013

Lyckopost och äntligen ett hej från ateljén.

 
Det blev lite förskjutet allting, men idag skruvade jag ihop mitt skrivbord.
Plockade ner stol, lampa och lite annat från vinden för att äntligen börja skapa min
egen plats i ateljén. Jag hann mest bara hämta och packa upp. Men så här ser det ut
just nu och jag känner i hela kroppen att jag kommer trivas här.
 
Ser ni de blommiga tygerna? Alldeles makalöst ljuvliga. Dom kom med posten igår
som den allra finaste lilla överraskning. Ett lyckopaket. Avsändaren heter Sara Pirat och
vi har funnit varandra genom våra bloggar.
 
Hon skrev att hon helst hade velat skicka mig några nyplockade citroner,
solmogna tomater och ett knippe lavendel. Och jag hade älskat det. Älskar tanken på att
någon vill ge mig det. Men i stället kom en hög av dom vackraste 
småblommiga tyger och jag känner mig så himla glad när människor så precis
förstått vad jag tycker om. Att det har framgått på något vis.
 
Om ni inte redan upptäckt Sara Pirat så gör det nu. Hon bor på en kibbutz i Israel inte
långt ifrån där jag bodde för 15 år sedan, och hon ser och upplever sådant som jag
känner igen sen den tiden. Hennes vardagsbetraktelser är något väldigt speciellt
och ofta otroligt vackert. Det blir dagens tips.
 
Ikväll vet jag precis vad jag ska göra med det översta tyget.
Kan ni gissa?
 

5 kommentarer:

  1. Men åh, vilken fin och kreativ plats du har skapat. Förstår din härliga känsla av att du kommer att trivas som fisken där!

    SvaraRadera
  2. Finaste Sara är en alldeles underbar människa. det håller jag med om av hela mitt hjärta. och hon ser, det gör hon verkligen. jättefina tyger på en väldigt fin plats. förstår att du kommer att trivas där..

    kramar genom sommaren, Lycke

    SvaraRadera
  3. Vilka ljuvliga tyger och så fint det kommer bli i ateljén - härligt. :) Ha det fint!

    Kram Karin

    SvaraRadera
  4. åh, vilka vackra sommarfoton du har tagit!
    och vad glad jag blir av att läsa och se att tygerna har kommit fram och dina fina ord. jag funderade lite på vad du ska göra av tygerna, och själv sydde jag vimplar förra veckan och tänkte då att det vore en idé?
    eller en enkel väska?

    stora kramar till dig, sommarfinaste du!

    SvaraRadera
  5. Fina fina hörnan! Å vad jag gillar! Underbara detaljer.

    SvaraRadera