torsdag 13 juni 2013

Mönster.



Idag har jag haft besök och inte hunnit fota till Fabrikens tema.
Så jag har letat i både gamla och nyare mappar efter bilder som visar
mönster i mitt hem.
Jag är väldigt svag för blommigt som ni kanske märkt.
Blandat med lite prickar, lite ränder, dova pastellfärger och klarblått,
några fåglar här och där, snirkligt och Morris.

På allt från vackra pappersark, tapeter och tyger till klänningar, porslin
och barnens kläder. Och så lite animalprint också såklart.
Fast mest på kläder dock.

Titta in hos Fabriken för mer mönster.

5 kommentarer:

  1. Varje bild är som en fin liten berättelse!

    SvaraRadera
  2. Oj oj, så mkt fint!

    Var tvungen att göra ett litet bidrag jag med. Älskar verkligen mönster, i alla de slag.

    Kram

    SvaraRadera
  3. oh jag bara stormälskar dina bilder. tack för inspirationen!

    SvaraRadera
  4. Vilken fantastiskt fin blogg du har - som jag just har hittat till! Det är verkligen fina mönster du visar upp! Jag blev så nyfiken på vad det är för mönster på tyget du visar i bild nr 4 och 8? Är det William Morris månne? Så vackert!

    Tack för inspirationen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack snälla!! Tyget är libertytyg och mönstret är mycket riktigt William Morris!

      Radera