torsdag 18 april 2013

Willam Morris i vårt kök.


Ni måste ju vara så trötta på den här Morristapeten vid det här laget.
Men Fabrikens tema är fondvägg/på väggen, och jag är egentligen inte alls mycket
för fondväggar, men det här är ju faktiskt en.

Tapeten är alltså William Morris och heter Pilblad. Och just här tycker jag att den funkar
så himla bra som en avdelare mellan kök och vardagsrum. Innan när det 
var alldeles vitt flöt liksom allt ihop.


I bakgrunden skymtar tavelväggen som just nu håller på att ändras om lite
och så kaffe med mjölk och håkan på spotify. Hos fabriken finns mer på temat
väggar, så susa in där.

Hej hej!

12 kommentarer:

  1. Tröttna!? Du måsta skämta. Går det? Nä du, jag tror att din tapet är aktuell (tänkte skriva på tapeten, men det kändes lite töntigt...) många år till och jag tror att det dröjer länge innan någon tröttnar. Sådetså!

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag menade mer trötta på att se den här hos mig... Känns som jag visat samma vinkel hur många ggr som helst... :) Tapeten i sig är ju underbar och jag kommer nog aldrig att tröttna!

      Radera
  2. Ack, omöjligt att tröttna säger jag - som har lika men lite större blad på min. Och ditt kartprojekt - så spännande! Ser fram emot att se mer!

    SvaraRadera
  3. Inte trött alls! Den är underbar. Fint att ha den så ljus och inte så mycket tavlor på. Utan man får se den och ramar in rummet fint.

    Kan tänka mig att det är väldigt härligt att sitta där och njuta av sin frukost :)

    Ha en fin torsdag!

    SvaraRadera
  4. Jag blir nyfiken på det där Fabrikengrejset, har aldrig riktigt tittat på det men hos dig blir jag alltid mera,
    -man kanske skulle, och det verkar roligt, osv...

    Ditt hem och dina vinklar tröttnar jag INTE på, glöm det ;)
    Vi ses snart!!

    SvaraRadera
  5. Tapeten och ditt hem är så väldigt fint! Vart kan man hitta den nästan lika fina muggen?

    SvaraRadera
  6. Gillar. Gillar. Gillar. Och tröttnar aldrig.
    Postar din lilla vinst imorgon.

    Ha en fin kväll,
    u.

    SvaraRadera
  7. Det där är ju en klassisk Morris och den tål att visas upp, gång på gång på gång... =)
    Ha en fin kväll

    SvaraRadera
  8. Tröttnat - nej absolut inte! För varje gång jag ser den blir jag mer övertygad om att jag också vill ha Pilblad på väggen. Din tavelvägg är så fin den med! Kram

    SvaraRadera
  9. Ska du följa med mig på Håkan? :)

    SvaraRadera
  10. Å det skulle jag så himla gärna. Jag hoppas att jag får en biljett när jag fyller år. I så fall är jag med helt absolut! Har ni hittat boende? Önskar vi bodde större - då hade ni kunnat bo här. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Boendet är fixat! Ser fram emot att ses!

      Radera