torsdag 18 april 2013

Om regnet och skrivbordet. Listor och fina länkar.



Vi har ett nytt skrivbord och jag är så himla nöjd. Det är en två meter lång bänkskiva och lösa 
bockar från Ikea. Vi fick såga lite och har inte hunnit måla som ni ser. 
Jag kan vara väldigt petig när det gäller vissa saker, men det här skulle jag 
nog helt kunna glömma bort faktiskt.


Jag kände mig riktigt sur på förmiddagen när jag kom hem efter en promenad i spöregnet med dubbla
ponchos. Det blev ett antal listor med måsten, sådant som snurrar runt i huvudet annars.

Sen spillde jag ut den största koppen kaffe med filter och allt på köksgolvet. Och bänken. 
Och mina nya ljusa jeans. Och jag hann inte längre än så....


Och ranuklerna är med för fjärde inlägget i rad tror jag och jag påminner er om Basaren.
Hos Lotta finns en fin länklista med alla deltagare. Titta in där tycker jag.

I morgon är det fredag!

5 kommentarer:

  1. Tråkigt med kaffet, hoppas att fläcken går bort! Fint med skrivbordet. Och listor är ju bara ett måste! :-) Ja, i morgon är det härliga Fredag. Ha det så fint! Kram Elina

    SvaraRadera
  2. De två senaste veckorna har jag stjälpt 3 fulla kopppar kaffe över mitt skrivbord, Över dator, kvitton, bokföring och allt viktigt som jag samlat under mitt skrivbord. Jag har ju liksom plankor till skrivbord så det rinner ju emellan. Senast var idag. - - Å !! sa mina barn när de såg de kaffedränkta högarna - Har du vält en kaffemugg igen?

    Det måste vara vädret. Vi säger det. Så snart solen skiner igen då är det slut på kaffekoppsvältandent.

    Synd att vi inte bor i Göteborg...Lycka till på Basaren, massor!

    SvaraRadera
  3. de där krokbenen i vardagen :) kan skifta humör fem gånger en dag.. idag började jag dagen med att titta mig själv i spegeln och säga: idag ska bli den bästa dagen i mitt liv. så glad jag genast blev. fortsätter på den vågen..
    jättefint skrivbord by the way, passar väldigt bra hemma hos er. måste också skriva några listor denna bästa av dagar..

    vårkramar Lycke

    SvaraRadera
  4. Är också sån, petig med mycket men glömmer totalt bort vissa detaljer. Som att lägga sladdarna snyggt, eller måla små avsågade skrivbordsbockar. Älskar förresten den där göteborgskartan, hoppas på en i födelsedagspresent tror jag.. :)

    SvaraRadera
  5. Hahaha, lite likadana där, både med kaffet och att "hoppsan, struntade visst i att måla det där sista och sätta upp listerna"
    Hoppas basaren blir en succé så det blir fler som jag kan gå på ;)
    Nu har jag utlottning hos mig, surfa in och se om det är någon som du gillar och ta dig en lott. Ser fram emot din utlottning :) Kram och ha en bra helg.

    SvaraRadera