fredag 29 mars 2013

Påskäggen.


Vi har flyttat fram vår resa några timmar, så jag äter pastelligt godis
till kaffet och fixar med påskäggen. 

Jag har plockat ner alla ägg från vinden och återanvänder hellre
än att köpa nya. O får ett ägg som jag gjorde till honom för några år sen,
och så hoppas vi att han har glömt det...

Lillan får skedar från Rice och djurprintade byxor ni vet.
Storebror får 2D robotar, vattenvisselpipor och lite annat smått, 
förutom godiset då.

Han har förövrigt beställt pizza och glass till middag hos farmor
och farfar, så så inleder vi påsken. Hoppas att du som tittar in här
får sköna dagar.


11 kommentarer:

  1. Som alltid de vackraste bilderna. Hoppas du får en skön påsk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack snälla du! Och fin påsk till dig med

      Radera
  2. Åh vilka fina skedar! Får man fråga var du har köpt dom?

    Glad Påsk!

    /Kristina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skedarna är av märket rice och jag köpte dessa på bokskåpet i Göteborg men finns säkert lite här och var skulle jag tro. Fin påsk!

      Radera
  3. hej rara om kvällen.. och glad påsk! vilka alldeles ljuvliga ägg där!!! Här återanvänds samma varje år, så det har de vant sig vid (ler) Hoppas påsken hos farmor och farfar blir fin för er. Här är vi bara hemma och det känns fint. hemmafix och soligt utemys..

    kramar Lycke

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju något väldigt hemtrevligt och nostalgiskt med att återanvända, kanske speciellt på högtider. Minns våra mönstrade halvtrasiga ägg när jag var liten - tror inte att jag önskade mig något helt och nytt. Mer en känsla av tradition och "det ska vara så här annars är det inte påsk" hoppas solen skiner hos er, här är det mest grått.. Kram<3

      Radera
  4. Just nu doftar det vitlök i hela huset då maken kockar lammstek & potatisgratäng, så det känns som att det inte kan bli bättre faktiskt. Ha en fin påsk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh det lät ju alldeles fantastiskt gott!! Fin påsk till dig!

      Radera
  5. Tjusiga påskägg! Vi som ännu inte har hunnit bygga upp ett påskäggslager (och dessutom hade sjukt dålig framförhållning) ger iår bort trista ägg från Willys istället. Blev dock mycket inspirerad till att pyssla något litet på dem, det borde ju gå att ordna ändå... :) Glad påsk!

    SvaraRadera
  6. Tack snälla!
    Många ggr är det enkla det snyggare. Man kan ju köpa enfärgat eller alldeles obehandlade ägg och bara sätta ett fint band om man har lite tid.. Eller nån fin washitejp. Hoppas du får en fin påsk nu!

    SvaraRadera
  7. glad påsk kära du!
    som barn verkligen älskade jag påskägg...att leta efter dom, att kika på dom (vi hade ofta dom med tecknade kycklingar eller med något slags folie i klara färger och rosetter!)
    i år blir jag nog utan! :)

    kramar

    SvaraRadera