onsdag 2 januari 2013

Hur jag vill ha det nu.






 
Nytt år och julen packades ner i en påse till källaren fortare än du anar.
Nu är våren det jag längtar efter allra mest.
 
Och jag sitter här med dom där löftena, ni vet,
att äta sundare, dricka mer vatten, träna och ta hand om.
Och det ska jag verkligen försöka.
 
Men viktigast av allt är att vara närvarande i stunden med mina barn,
lägga undan mobilen och inte vara på tusen andra plastser än just här. Där. Nu.
att det ska vara så himla svårt emellanåt.
 
Och jag vill utveckla mina fotokunskaper och
försöka vara lite mindre lättirriterad och allvarsam,
vara kärleksfull och ge vår relation lite mer egen tid.
 
Ungefär så.
 

6 kommentarer:

  1. Tack :) ja vad ska jag säga jag är i full gång och läser och kollar på bilder i ditt arkiv. Oj, så mycket fint och härligt. Kram Johanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så roligt att höra att du gillar! tack <3
      Kameran är ny så bildkvaliten längre tillbaka är inget vidare..

      Radera
  2. Alltså, har nyss hittat till din blogg men måste bara skriva och tacka för alla fina bilder och all inspiration! Så himlans fint allting!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lisa! Vad glad jag blir! Och välkommen hit:) så kul när man kan inspirera..

      Radera
  3. Ja det där med att vara närvarande med barnen, det kräver träning det. Så tror jag de flesta föräldrar tycker. Men vi gör så gott vi kan...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det känner nog dom flesta föräldrar.. Det är bra att påminna sig ibland bara och så göra sitt bästa..

      Radera