måndag 3 december 2012

Som dagen varit hittills.

 





hej på dig måndag!
 
Idag har ett favoritfat på fot kraschat mot det hårda stengolvet i badrummet.
Varför i badrummet just kan man ju undra. Och soffan har fått fula tuschstreck
 i ett obevakat ögonblick.
 
Ett tag verkade det som om datorn gått och stendött också,
men så var det som tur var inte.
 
Detta har ändå varit en ganska bra måndag tycker jag, omgiven av mjuka snöflingor
och roliga samtal med storebror.
 
Och jag har en uppfylld känsla i bröstet...
för jag har dragit igång ett kul projekt som känns som att jobba
litegrann mitt i mammaledigheten. En sak jag fantiserat om,
och igår fick jag ett klartecken.
 
Så nu ska jag fortsätta jobba medan barnen sover.
 
(Bilderna är som det brukar vara: en blandning från senaste dagarna och har inte
direkt med texten att göra.)
 

2 kommentarer:

  1. Åh tack så härligt att läsa och se dina bilder. Ler åt att du ändå tycker att det varit en ganska bra måndag. Även fast favoritfatet är trasigt, tuschstrecken och att datorn nästan dog :) Känns skönt att läsa om ett verkligt liv när största delen av bloggvärlden mest består av jul :)

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  2. åh, så spännande det låter med inspiration och idéer som rinner till. arbetslust i ledigheten. klart man kan. och det där med vad som kan hända i obevakade ögonblick känner jag mycket väl till ;-) eller att man bör vara extra vaksam när det blir helt tyst. bara så där. då brukar det allt vara något lurt på gång....
    önskar dig en fin vecka bland snöflingor och barnbus
    kram åsa

    SvaraRadera