fredag 14 december 2012

Lucia och så.





Jag kände knappt av att det var Lucia igår. På förskolan tyckte dom att barnen var för små för att arrangera Luciatåg. Lite tråkigt tycker jag.
 
Idag blir det köpepepparkakor och varm choklad när storebror vaknat. Ute är det gnistrande vitt och isande kyla och jag längtar efter att göra något för mig själv.
Komma ut på egen hand liksom.
 
Sofia Nilsson.
Du vann stjärnorna och jag skickar dem till dig i helgen.
 
Så, nu tar vi helg,
hoppas ni får en finfin fredag först och främst.
 

4 kommentarer:

  1. Tråkigt att det inte blev något luciatåg! Ni får ordna ett spontant hemma istället ;)
    Tack snälla för svaret ang kameran, jag har beställt en sådan nu. Har kikat på den innan, funderat, tvekat, jämfört och när du skrev att det var en sådan du hade köpt föll det på plats. Klart att jag skulle ha en sådan liksom :)
    Hoppas att du har en fortsatt sin fredag!
    ps. skulle vilja maila till dig. vad har du för mail adress?
    Kram tanten

    SvaraRadera
  2. Nanna,
    du tar så fina bilder. jag njuter. Kram

    SvaraRadera
  3. Din blogg är verkligen underbar!

    SvaraRadera
  4. Om jag ska vara tråkig så hade vi inte mycket behållning av luciatåget på förskolan de första två gångerna. Det var kallt och vi var ute barnen verkade frysa och bli trötta. Mathilde ogillade att rutinerna ändrades och att vara kvar på förskolan. Att börja vid 18.00 var alldeles försent för henne då.

    Men nu är det ju kul och hon gillar att sjunga och uppträda :)

    SvaraRadera